dinsdag 1 maart 2011

Dinsdag the Voice of Holland : My Way

Dinsdag The Voice of Holland: My Way



De zwevende kiezer had beter met een boek in bed kunnen blijven gisteren dan kijken naar Koffiemax als hij of zij wijzer had willen worden. Zowel Cohen als Maurice de Hond gaven act de presence. Maurice was opgeroepen door Myrna om de laatste stand van zaken door te geven. Ja, nee, het zit zo, begon Maurice uiterst ongemakkelijk, ik zit nu wel hier, maar er kan nog zoveel veranderen. Er is geen peil op te trekken. En dan nog, wat moet je er van zeggen? We hebben dus de poll van verleden week maar meegenomen, wat doet het er toe. En niet de poll voor de Eerste Kamer, zoals je vroeg, maar een poll voor de verkiezingen van de Tweede Kamer. Toch allemaal een pot nat. Ach, bagatelliseerde Maurice verder, je deelt het gewoon door twee dan heb je ook wat. Myrna luisterde maar half en gaf de cijfers door alsof het om de uitslag van van de Voice of Holland ging. Ondertussen was Cohen nog aan het uithijgen. Van een polonaise door de studio. Eindelijk mocht hij wat doen, hij had al een uur op zijn beurt moeten wachten en was al die tijd onhandig in beeld geweest. Op een opklapstoeltje schuin achter Myrna. Je zag dat hij wist dat hij in beeld was, zoals het publiek bij studio-opnames altijd weet wanneer ze in beeld is. Gedurende dat uur heeft hij minstens zestig keer zijn das rechtgetrokken en minstens evenveel maal zijn beste glimlach en een geinteresseerde blik getoond. Het hele programma moet voor hem een lijdensweg geweest zijn. Dit was niet "zijn ding"en gelijk hattie. Als klap op de vuurpijl liet hij weten dat zijn mooiste song aller tijden "My Way"was, in de vertolking van Sinatra. Job, ik geloof je, maar niet dat het "Jouw Way" was gisteren.
Vandaag nog Pechtold las ik op de aftiteling en dan zit KoffieMax er voor mij voor vier jaar weer op. Ten dienste van Dagtaak heb ik bijna twee volle uitzendingen gezien nu. Wilders en Cohen. We kennen beide heren nu gelukkig een stuk beter maar het zal de zwevende kiezer worst zijn. Die wil spektakel. Ik stel voor dat we bij de volgende verkiezingen een panel op verkiezingsdag aanstellen dat een technisch advies geeft nadat alle heren en dames nog een keer hun truucje gedaan hebben. Het volk kijkt en luistert en brengt daarna via SMS of Twitter zijn stem uit. Veel verschil zal het niet maken. Ik ga geen stemadvies uitbrengen, maar het zou mij veel waard zijn als het panel zou bestaan uit mensen die weleens een boek lezen en de nuance willen zoeken. Anders rest Belgie. Seks of geen seks.