donderdag 17 februari 2011

Donderdag Het regent zonnestralen en wij zijn de weg kwijt

Nauwlettend volg ik het nieuws vandaag. Radio aan, teletekst verversen, bij alle Sociale Media waar ik toegang tot heb ben ik ingelogd. Ik heb er ook de tijd voor. Vandaag blijf ik thuis. Geen denken aan dat ik de straat op zal gaan. Immers: de kans is groot dat ik niet aan zal komen daar waar ik graag naar toe wil. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Het gaat stormen op de zon. En dat heeft effect. Navigatiesystemen en mobiele apparatuur kunnen massaal uitvallen. (http://www.bitly.nl/d271db ). Het effect op andere electronische apparaten lijkt nog niet te voorspellen. Voor de zekerheid heb ik een backup van mijn blog gemaakt.

Toch bekruipt me het gevoel dat we selectief worden voorgelicht. Wie die "we" zijn weet ik nog niet, daar ga ik me over buigen. Maar ik heb het gevoel dat we al langer massaal de weg kwijt zijn. Wilders kon gisteren de weg naar VARA-studio al niet vinden. De politici die er wel waren leken er ook niet helemaal bij. Maurice de Hondt liet via een peiling weten tijdens PenW wie de grote winnaar van het debat was, zijn meetapparatuur moet zijn beschadigd of ik moet niet hebben opgelet. De voelsprieten van de grote leiders in het Midden Oosten doen het ook al een poosje niet. Khadaffi liet weten dat hij niet snapte waarom het volk van Tunesie zich tegen Ben Ali had gekeerd. Na Ali en Mubarak lijkt hij aan de beurt. Als ik hem was zou ik vandaag ook maar binnenblijven want Regent, Ja het Regent Zonnestralen! ( youtube http://bitly.nl/11b053 )